(03.10.2020;Zdopravy.cz;Jan Šindelář) ŘSD chystá další úsek dálniční spojnice Ostravy a Olomouce s Břeclaví a Bratislavou.
Ředitelství silnic a dálnic dovedlo další úsek moravské dálnice D55 k vypsání tendru na stavební firmu. Jde o téměř devět nových kilometrů mezi Starým Městem a Moravským Pískem.

Předpokládaná hodnota zakázky je 2,61 miliardy, základní termín pro podání nabídek je stanoven na 4. prosinec.
„Stavba má pravomocné stavební povolení a dokončuje se majetkoprávní příprava,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Silničáři už získali přes 99 procent potřebných pozemků, zbylé řeší vyvlastněním. Stavba má začít na jaře 2021 a skončit v roce 2024.
„Stávající dvoupruhové uspořádání přestává být kvůli narůstajícím intenzitám provozu kapacitně dostačující. Současná I/55 a taktéž II/427 navíc procházejí zastavěným územím obcí, takže vybudování D55 v nové trase přispěje ke zvýšení bezpečnosti obyvatel,“ píše ŘSD v letáku ke stavbě.
Vedení trasy je navrženo podél železniční trati v nenáročném terénu Dolnomoravského úvalu. Úsek začíná za mimoúrovňovou křižovatkou Staré Město-jih a končí severně od Moravského Písku. Měří 8,8 kilometru.
Celá D55 od Olomouce přes Přerov a Otrokovice k Břeclavi má měřit 101 kilometrů, hotovo je nyní 18 kilometrů. Staví se tři kilometry jako jihovýchodní obchvat Otrokovic a v září začala i stavba devíti kilometrů v úseku Babice – Staré Město. Úsek Přerov – Hulín bude mít D55 společný s dálnicí D1.
D55 má být nejkratším spojením Ostravy a Olomouce s Břeclaví a Bratislavou. Dálnice po dokončení odvede dopravu z center 18 měst a obcí. Osm úseků je v přípravě.