Rychlý kontakt

Asociace pro veřejné zakázky
tel.: +420 776 021 736
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Asociace pro veřejné zakázky využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Aktuality

Dopravu na severu Moravy přechodně zajistí současné firmy

Ostrava 9. října (ČTK) - Moravskoslezští krajští radní dnes vybrali dopravce, kteří na přechodnou dobu zajistí veřejnou autobusovou dopravu pro cestující na Bílovecku, Frýdecko-Místecku, Hlučínsku, Opavsku a Vítkovsku. Kraj totiž kvůli různým komplikacím i zrušenému výběrovému řízení nestihl nebo nemohl s vítězi tendrů uzavřít smlouvy. Původně přitom měli začít noví dopravci jezdit už 9. prosince, dopravu ale převezmou až příští rok v červnu.

Kraj se tak musel postarat o dočasné zajištění přepravy, kterou budou provozovat dosavadní společnosti, jež autobusové linky obsluhují, řekl dne novinářům náměstek hejtmana Jakub Unucka (ODS). Autobusové dopravce ve veřejné soutěži kraj vybírá od roku 2014, poprvé to bylo pro oblast Jablunkovska a Třinecka. "Postupně jsme vysoutěžili další oblasti tak, aby všude, kde dopravcům končí letos smlouva, byla zajištěna autobusová doprava na základě nových kritérií. Ta mimo jiné zahrnovala požadavek ekologického provozu a využití moderních technologií," uvedl Unucka. Vítězové tendrů, kteří dopravu budou zajišťovat následujících deset let, ale linky převezmou až od příštího června. Výjimkou je Hlučínsko, kde antimonopolní úřad zrušil výběrové řízení. "Rozklad nepodáme, vyhlásíme znovu výběrové řízení, nový dopravce by tu mohl začít jezdit příští rok v září, spíše později," doplnil Unucka. "Nyní se soustředíme na to, aby se veřejná doprava v kraji zjednodušila a zrychlila. To znamená na optimalizaci jízdních řádů, aby autobusy jezdily tam, kam lidé potřebují, a v čase, kdy potřebují. Aby spoje na sebe navazovaly, ideálně aby byly propojeny s železniční dopravou," řekl náměstek. Podle něj jsou roční náklady na autobusovou dopravu v regionu zhruba 1,2 miliardy korun, z toho zhruba 400 milionů kryjí tržby. mtk hj