Rychlý kontakt

Asociace pro veřejné zakázky
tel.: +420 776 021 736
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Asociace pro veřejné zakázky využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Aktuality

Česmad: Stát by měl vypsat nový tendr na provoz mýta

Praha 14. května (ČTK) - Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia vyzvalo ministerstvo dopravy, aby co nejdříve vypsalo nový tendr na provozovatele mýtného systému a ukončilo současný tendr. Ten byl zrušen antimonopolním úřadem. Dopravci prosazují, aby byl tendr vyhlášen na provozovatele současného mikrovlnného systému. Sdružení o tom dnes informovalo v tiskové zprávě. Pro ministerstvo dopravy je však dokončení současného tendru stále prioritou.


Tendr na provozování mýta pro roce 2019, který byl zrušen Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), vyhrálo konsorcium společností Czech Toll/Sky Toll. Vítězné sdružení počítalo s využitím satelitní technologie.
"Nejlepší cestou je korektní soutěž na nového provozovatele stávajícího plně funkčního (mikrovlnného) systému, bez nutnosti nákladně budovat systém nový a znovu se potýkat s jeho porodními bolestmi. Ty bohužel provázely spouštění všech nových mýtných systémů a přinesly dopravcům a často i státu mnoho komplikací," řekl mluvčí Česmad Bohemia Martin Felix.
Ministerstvo však s podobnými kroky nesouhlasí s tím, že tendr neměl závažná pochybení, kvůli kterým by bylo nutné celou zakázku zrušit a vrátit se tak o dva roky zpět. Nový tendr by navíc podle mluvčího Jakuba Stadlera ohrozil výběr mýta po roce 2019. Ministerstvo proto stále připravuje rozklad proti rozhodnutí ÚOHS a zároveň zvažuje náhradní řešení pro případ, že by se rozhodnutí zrušit tendr stalo pravomocným.
Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia je největším sdružením dopravců, podnikajících ve vnitrostátní i mezinárodní nákladní a osobní silniční dopravě. V současné době sdružuje téměř 2200 podnikatelských subjektů s téměř 25.000 vozidly. Sdružení bylo vedle zástupců krajů, obcí a podnikatelů kritikem současného tendru. Dopravcům se nelíbilo zejména rozšíření mýta o zhruba 900 kilometrů na silnicích 1. třídy.
Rozšíření mýta bylo také jedním z důvodů, proč (ÚOHS) zrušil nynější tendr. Podle úřadu bylo rozšíření stanoveno odhadem a uchazeči nemohli přesně vyčíslit svou nabídku. Dalším důvodem zrušení tendru byl způsob, jakým ministerstvo předávalo zadávací dokumentaci jednotlivým zájemcům.
sip mal