Rychlý kontakt

Asociace pro veřejné zakázky
tel.: +420 776 021 736
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Asociace pro veřejné zakázky využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Aktuality

Základní kapitál podniku na stavbu metra D má být 650 milionů Kč

Praha 12. března (ČTK) - Základní kapitál společnosti pro stavbu metra D, kterou plánuje založit pražský dopravní podnik (DPP) se soukromým vlastníkem, by měl být 650 milionů korun. Z nich by DPP vložil do podniku 318,5 milionu korun. Vyplývá to z dokumentu, který vypracoval DPP pro magistrát. V tendru DPP na obchodního partnera zvítězila společnost Penta Investments. Podnik nyní čeká na obchodní pokyn zastupitelstva hlavního města, pokud jej dostane, podepíše s firmou smlouvu. Metro D z Pankráce do Písnice má ulehčit přetížené trase C.


Společný podnik chce DPP a město založit zejména kvůli problémům s výkupy pozemků. Ty může podnik vykupovat podle zákona pouze za odhadní ceny. Pokud založí soukromou firmu, ta je může vykupovat i za ceny tržní. Podle dokumentu pozemky nutné pro stavbu mají 162 vlastníků, z nichž má podnik smluvně zajištěno 14.
V rámci struktury podniku by DPP i strategický partner, tedy Penta Investments, měli své zástupce v představenstvu. Tam by DPP měl jednoho člověka, Penta dva. V dozorčí radě by byl poměr obrácen. Post předsedy představenstva a generálního ředitele by obsadil zástupce nominovaný dopravním podnikem.
Nejvyšší částku z investičních nákladů společného podniku by zabraly výkupy pozemků, a to 1,8 miliardy Kč. Vedlejší náklady zhotovitele jsou odhadovány na 212 milionů a projekty a inženýring na 189 milionů. Další peníze by byly vyčleněny jako rezerva na výkup pozemků a stavební objekty nebo výkup budovy Správy železniční dopravní cesty. Z jednotlivých stanic by nejvíc stála stanice Nádraží Krč, a to 958 milionů. Naopak nejméně stanice Libuš.
Spolupráce by měla trvat maximálně 15 let. "Po ukončení spolupráce a exitu strategického partnera bude pohledávka DPP vůči společnému podniku realizována formou převodu dlouhodobého majetku či formou fúze," píše se v dokumentu.
V první fázi má vzniknout úsek Pankrác - Olbrachtova. Následně bude stavba prodloužena do plánované zastávky Nové Dvory a pakž do konečné Depo Písnice. Kromě úseku z Pankráce do Písnice má vést metro D také z Pankráce na náměstí Míru. O stavbě této části trasy se zatím nerozhoduje. Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. Metro D vyjde podle odhadů na 50 miliard korun.
brn jw