Rychlý kontakt

Asociace pro veřejné zakázky
tel.: +420 776 021 736
email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Asociace pro veřejné zakázky využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.

Aktuality

Pardubický kraj zvolí železničního dopravce na deset let ze dvou

Pardubice 23. února (ČTK) - Pardubický kraj vyjednává o zajištění železniční dopravy v regionu na deset let již jen s dvěma dopravci, Českými drahami a společností Leo Express. Ze tří, které vyzval k předložení cenové nabídky, společnost RegioJet na poptávku hejtmanství nereagovala, řekl ČTK krajský radní pro dopravu Michal Kortyš (ODS). V březnu by měli radní rozhodnout, s kterým dopravcem bude kraj pokračovat v jednání o kontraktu.


"S Českými drahami jsme podrobnosti probírali ve čtvrtek, schůzka s Leo Expressem bude během 14 dnů," uvedl Kortyš.
Pardubický kraj v minulém roce zveřejnil ve Věstníku Evropské unie záměr uzavřít smlouvu s drážním dopravcem formou přímého zadání. Pouštět se do výběrového řízení na nového regionálního železničního dopravce hejtmanství považovalo za příliš riskantní. Kvůli možným odvoláním a napadáním tendru u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže by mohl být ohrožen termín účinnosti smlouvy.
Kontrakt zajistí dopravci během deseti let příjmy od Pardubického kraje ve výši zhruba 3,5 miliardy korun. Rozhodovat bude nejen nejnižší cena, ale i kvalita služeb. Hejtmanství požadovalo, aby byly na šesti vybraných tratích nasazeny nové moderní vlakové soupravy poskytující cestujícím vyšší komfort. Dopravce by na ně mohl získat dotaci z Operačního programu Doprava, podle Kortyše však na ně v chystané výzvě zřejmě nebude dost peněz, proto by kraj souhlasil i s pořízením modernizovaných starších souprav.
Podle Jiřího Pálky, jednatele společnosti Oredo, která v Pardubickém a Královéhradeckém kraji organizuje veřejnou dopravu, bude dopravce zajišťovat drážní dopravu od prosince 2019, kdy začne platit nový jízdní řád. Hejtmanství proto musí smlouvu uzavřít do konce letošního roku.
Pardubický kraj již před několika lety jednal s několika soukromými dopravci o provozování některých regionálních tratí, kde nebyl spokojen s vozovým parkem Českých drah nebo kde byl provoz zrušen. K dohodě nedospěl, a hejtmanství tak zůstalo u národního dopravce.
Vlaky ročně na regionálních tratích v Pardubickém kraji najedou asi 4,8 milionu kilometrů. Hejtmanství Českým drahám přispívá v současnosti 105 korunami na kilometr, což ho ročně stojí asi 350 milionů korun, téměř třetinu z toho poskytuje kraji stát.
dos sd